Studentska natjecanja: Kako sastaviti tim

17. siječnja 2018.
Gotovo da više nema onoga tko ne zna što su Case Study Competition i Realizator.

Naravno, uspjeh na takvim studentskim natjecanjima ovisi o mnogo čimbenika, pa tako i o samom timu. Ako možda s kolegama ili prijateljima razmišljaš o prijavama tijekom ove godine, bilo bi dobro da unaprijed odredite i njegove članove!

1. Strog i pravedan vođa

Kada odabirete glavnog i odgovornog, pristranost stavi na stranu. Tim na čelu mora imati lidera koji bez problema generira ideje, i to ne bilo kakve. Moraju biti realne, pomalo revolucionarne i jednostavne za implementaciju.  No to ne znači da se libi uvažiti tuđe ideje. Baš nasuprot, dobar vođa tima motivira članove da budu proaktivni!

Pri odabiru vođe ne smijete zaboraviti jednu ključnu stvar. Vođa tima najčešće i delegira zadatke, pa vodite računa o tome da to radi na razumljiv i pristupačan način.

2. Kreativni overachiever

Svaki tim treba imati i jednog kreativca koji ima oko za detalje. Kako njegova kreativnost nije upitna, teško se prilagođava tuđim idejama pa ga vješti vođa ponekad mora prizemljiti.

S druge strane, ovi samokritični pojedinci nisu zadovoljni s prosječnim idejama. Što ne čudi, jer ideje koje predlože su uvijek prije svega inovativne.

3. Analitički junak

Ako ti nisi taj tip, onda ga definitivno moraš pronaći i pozvati u tim. Zašto? Pa, budimo iskreni… Kreativni i analitični umovi su nebo i zemlja. Osoba koja brojke i statistiku drži u malom prstu je tvoj čovjek za bilo kakav projekt, pogotovo ako se ostatak ekipe nikako ne razumije financije. Analitični junak pomoći će ti izvući neočekivane, detaljne informacije iz istraživanja, a osim toga, nije loše imati nekoga vještog u budžetiranju.

4. Domišljati strateg

Ponekad ti nije jasno kako od hrpe ideja složiti jasnu strategiju. Zato trebaš pronaći osobu kojoj će to leći iz prve. Trebala bi imati jasnu viziju prema kojoj morate ići, pa će kreativni kaos s lakoćom dovesti u red. Sve će isplanirati i do najsitnijih detalja, tako da će inovativna rješenja i financije biti u balansu, a vodit će uvijek prema ostvarivanju jasno definiranih ciljeva.  

5. Karizmatični pitch maher

Sigurno znaš barem jednu osobu koju tijekom prezentacije seminarskog rada svi pozorno slušaju. I to bez obzira na temu! Stvar riješena; upravo ti ona treba kao šlag na kraju.

Karizmatična će osoba s dobrim komunikacijskim vještinama najbolje predstaviti vašu ideju predstavnicima tvrtke. Time će na razumljiv, jednostavan, a opet zanimljiv način predstaviti i sam vaš tim. Znaj da će komisija na strani tvrtke za vas pripremiti pravo more pitanja. Pri odgovaranju na njih, vaš pitch maher mora biti strpljiv, snalažljiv, ali i iznimno usredotočen.

Možda se čini da pretjerujemo, no neke od ključnih vještina koje karizmatični pitch maher mora imati su i susretljivost, dovitljivost, elokventnost, ali i samopouzdanje veliko kao kuća.