Studenti PVZG-a posjetili marketinšku agenciju BBDO

13. lipnja 2018.
Luka Duboković, izvršni direktor BBDO-a Zagreb uveo je studente Poslovnog Veleučilišta Zagrebu u prostorije Agencije, te pokazao kako praksa izgleda u stvarnosti. Kolegij „Komercijalizacija emocija u marketingu“ ovim obilaskom donio je studentima dublji uvid u prirodu posla, te približio kolegij na još uspješniji način studentima.


BBDO Zagreb, agencija je koja okuplja vjerne suradnike, čija se suradnja proteže kroz niz godina, i uredno nastavlja, ostavljajući iza sebe odnos povjerenja i kvalitetnog kadra. Za Hrvatsku je važno reći kako se putem marketinških kampanja ona otiskuje daleko u ostale zemlje svijeta, pritom pokazujući svoje autentične vrijednosti. Agencija posluje na prostoru Hrvatske već više od 20 godina, te je prva strana agencija u našoj zemlji. U svijetu posluje sa još 80 zemalja, kroz 300 ureda. 

Rad u BBDO agenciji podijeljen je na više odjela, a središnja točka je „Kreativa“, koja na sebe nadovezuje Strateško planiranje, Odjel za komunikaciju s klijentima, DTP animaciju -kreativa u produkciji, PR - Social Media, zakup medijskog prostora i organiziranje medija, te Admin - administracijske korake u agenciji. Sva navedena područja jednako su važna, utječu jedan na drugog, te su usmjerena na međusobnu kooperativnost tijekom provedbe određenog projektnog plana.

Prije svega protok posla odvija se između klijenta i Agencije. Nakon što Brief biva priložen Agenciji, ona ga razmatra te donosi idejna rješenja koja bi klijentu-partneru bila najisplativija opcija. U tom procesu treba voditi računa o samom Brandu, te o onome što je ono što klijent zahtjeva. Važno je udovoljiti principima koji dolaze s druge strane, jer Agencija je tu kako bi ispunila zahtjev klijenta. Do konačnog marketinškog rješenja ponekad zna proći 2-3 tjedna, a do konačne produkcije 6. mjeseci.

Neki od brandova, koje ova agencija vjerno prati su: Zagrebačka pivovara, Karlovačka pivovara, Ikea, Dr. Oetker, Stella Artois, Staropramen, Podravka, Dukat. Na spisu klijenata BBDO agencije našla se i Hrvatska turistička zajednica, čiji slogan „Full of Life“ traje već treću godinu kao znak uspješno provedene kampanje. BBDO je među rijetkima koji su kampanjom „Počeši s razlogom“ bili produžena ruka Javnozdravstvene kampanje, u suradnji s Ožujskim pivom, te dobili odlične pohvale za ovaj uspješan plasman.

Kolegij „Komercijalizacija emocija u marketingu“ ponovno je dokazao kako medij prenosi osjećaj onoga o čemu nam „brand“ govori. Tako je „Ožujsko“ prenijelo osjećaj ponosa i nacionalne svijesti, poruka HTZ kampanje, govori „živi život, budi pun života“, dok je Staropramen u svojim sloganima posezao za osjećajem poput: osjeti zadovoljstvo koje dolazi iz Praga, ili osjeti „duh“ Praga. Iz navedenih primjera jasno je da Agencija raspolaže cijelim nizom tehnika kako bi ostavila utisak na krajnjeg potrošača, i zadovoljila potrebu klijenata. U tom krajnjem rezultatu od statista, glumaca, scenarista, osvjetljenja, same scene i glazbe objedinjuje se krajnja poruka koja treba ostaviti odjek.

U dosadašnjim istraživanjima javlja se dilema EMOCIJE vs RACIO. U kojem smjeru se oglašavati te koju od varijantu odabrati. Odgovor leži u tome kako su oba oblika u izuzetno bliskoj vezi, takoreć u međuzavisnom odnosu. Racionalan pristup oslanja se na dobit, stoga se tu govori o postotku prodaje nekog proizvoda, kao što je na primjer „Pepsi je 20% bolji jer je udio šećera manji...“, na taj način ne podcjenjuje se ta svjesna moć kupaca pri oslanjanju na željeni proizvod. Emocije nastaju kao nesvjestan pokretač koji kod ljudi stvara tu povezanost bilo putem načina na koji će glazba popratiti spot, odabira glumaca, njihovih pokreta i okruženja, gestikulacija lica i slično, koji nas spontano „tjeraju“ da nešto „privolimo“ ili prihvatimo iz razloga što nam je osjećaj probuđen, te se osjećamo povezanima, kao dio neke priče. U prilog tome stoji analiza koja daje jasan rezultat, te iz toga slijedi kako su EMOTIVNA OGLAŠAVANJA za duplo uspješnija od onih RACIONALNIH - EMOTIVNA: 30%, RACIONALNA: 16%.

Autorica teksta: Ana-Marija Majić
Kolegij: Komercijalizacija emocija u sferi marketinga
Predavačica kolegija: dr. sc. Korana Simonović, sociologinja