Razmišljate o organizaciji festivala? Evo što trebate znati

27. lipnja 2016.

Organiziranje bilo kakvog događanja: predavanja, kongresa ili glazbenih i filmskih festivala, zahtjevan je posao. Mnoge stvari lako mogu poći po zlu ako unaprijed ne razmišljate o ključnim elementima. Većina iskusnih organizatora se slaže: za uspješno odrađen festival nije ključan novac, već ljubav prema ovom poslu.

DOBAR TIM JE POLA POSLA

Ključ uspjeha nije samo u kvalitetnoj promociji događaja ili zvučnim imenima koji će biti na festivalu. Trebate voditi računa o datumu, kako se vaše događanje ne bi poklopilo s nekim sličnim, dodatnim aktivnostima koje nudite publici, a ujedno o kvaliteti razglasa i lokacije.

Jedna osoba ne može sama organizirati događaj, zato se trebate okružiti kvalitetnim ljudima koji se međusobno nadopunjuju u znanjima i sposobnostima. Svaki segment organizacije zahtjeva stručnjaka za to područje, pa ako ste izvrstan PR-ovac, ne znači nužno da možete i složiti binu za nastup – prepustite stvari koje ne znate nekom drugom.

Promocija – što i koliko

Iako biste prvo pomislili na jumbo plakate i letke, njihova upotreba je u padu i to više nije najbolji način za oglašavanje festivalskih događanja. Ne treba ih izbaciti, ali na prvome mjestu danas ipak trebaju biti - digitalni mediji. Mnogi stručnjaci se slažu – čak 70% budžeta trebate usmjeriti upravo tamo, jer su digitalni mediji najučinkovitiji i najbrži način da dođete do publike. Ne zaboravite snimati dijelove festivala, kao i intervjue s glavnim akterima. Osim što mediji vole kad im servirate objavu koju mogu u tom obliku staviti na portal ili najaviti u vijestima, zamislite koliko ćete im olakšati ako dobiju gotove audio i video materijale.

NE ZABORAVITE NA SPONZORSTVA

Nimalo lak posao, ali je ključan dio organizacije svakog festivala. Imate zvijezdu koja nastupa i koja će privući fanove, no ipak vam trebaju ulagači. Svoje sponzorske pakete možete ponuditi telekomunikacijskim tvrtkama, brendovima s alkoholnim i bezalkoholnim pićima ili pak odabrati traženje sponzora preko marketinških agencija. Za određenu proviziju, naravno.

Napravite sami sebi upitnik

Ne postoji špranca za organizaciju festivala, iskustvo i godine rada su ključni. Kakav ambijent odabrati? Što i kakvo osiguranje treba? Koji mediji su vam glavni za promociju? Krenite s organizacijom na vrijeme, očekujte i neočekivane situacije i ne zaboravite već spomenuto – ne možete sami, zato uključite stručnjake i radite kao tim.

 

Želite čitati više ovakvih članaka? Kliknite i prijavite se na newsletter Visoke poslovne škole Zagreb.