Mlada nada HUOJ-a održala gostujuće predavanje na diplomskom studiju marketinga i komunikacija

17. siječnja 2018.
Karolina Zelenika, mag. comm. predstavila studentima izazove istraživačkog procesa

 

Gostujuće predavanje Karoline Zelenike, mag. comm. održano je 16. siječnja 2018. u sklopu kolegija Metode istraživanja i znanstvenog rada na specijalističkom diplomskom stručnom studiju marketinga i komunikacija. Studentima je pritom predstavljen proces izrade nacrta istraživanja, kao temeljni dokument za provedbu istraživanja, ali i izazovi upotrebe mješovite metodologije.

Karolina Zelenika, Izvor: studentski.hr

Najveći naglasak tijekom predavanja bio je usmjeren na kvalitativnu istraživačku metodologiju, posebice na obilježja kvalitativnih metoda kao što su fokus grupe i dubinski intervjui, koji su sadržajno i izvedbeno vrlo zahtjevni. Riječ je o individualnom i grupnom intervjuiranju sudionika, pri čemu je osobito važno da teme razgovora, baš kao i pitanja, odgovaraju svrsi istraživanja. Veliku ulogu u cijelom procesu ima moderator koji brine o kvaliteti interakcije te o pridržavanju tema razgovora.

 Zelenika je u dvosatnom izlaganju predstavila rezultate istraživanja u sklopu diplomskog rada na temu “Važnost javnosti u strateškoj komunikaciji kulturnih institucija: primjer GDK “Gavella” za koji je krajem 2017. primila nagradu Mlada nada. Uloga javnosti različito se promatra u kulturološkom, te u komunikološkom aspektu, što je važan preduvjet razumijevanja ciljane skupine kojoj se obraćamo, a u ovom slučaju kulturne javnosti. Posebnu ulogu pritom ima strateško komuniciranje, istaknula je Zelenika, dodajući kako je za uspješno upravljanje kulturnom institucijom osim proizvodnih i menadžerskih funkcija potrebno analizirati i potrebe publike. Na taj način osigurava se razumijevanje učinka programskih sadržaja, ali propituje imidž kazališta kao važan element strateške komunikacije koja je u kulturnim institucijama nerijetko zanemarena.  

Podsjetimo, Mlada nada HUOJ-a nagrada je koju već treću godinu zaredom dodjeljuje Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) u nekoliko kategorija (diplomski rad, završni rad, komunikacijski plan) pri čemu se o najboljem radu odlučuje na temelju nekoliko kriterija: ‘’stručnost i ozbiljnost u pristupu, strukturiranost i preglednost, pismenost i izražavanje te kreativnost i inovativnost rada’’ (HUOJ, 2017). Izlaganje Karoline Zalenike zasigurno je poticaj novim studentskim generacijama za izradu što boljih projekata I diplomskih radova od kojih koristi može imati cjelokupna društvena zajednica.

Snimila: Dariana Erak Orbanić