5 razloga zašto postati menadžer marketinga

2. rujna 2015.

Postoji veći broj definicija što je točno marketing i čime se manager marketinga bavi, no suštinski su sve definicije iste. Marketing je menadžeriranje odnosa između proizvoda i usluga te krajnjeg potrošača, dok je manager marketinga ključna osoba u svim marketinškim i prodajnim procesima.

Marketing je menadžerski proces kroz koji se usluge i proizvodi transformiraju od koncepta do proizvoda. To je znanost stvaranja i zadržavanja kupca i njegova jedina svrha je savladati prazninu između proizvođača i potrošača. U široj se javnosti marketing promatra kao “kreativno smišljanje reklama”, dok je u stvarnosti kreativnost tek jedan dio procesa. Između se nalaze istraživanja, matematika i statistika, testiranja, sociologija, (neuro)psihologija i druge discipline. Od pristupa klijentu do usmjeravanja poruke, analize i upravljanja budžetom.

Te zadatke obavlja manager marketinga. U nastavku vam donosimo pet atraktivnih razloga zašto se odlučiti na marketinšku karijeru i postati manager marketinga te koje benfite ovo zvanje, a onda i posao u struci, nose sa sobom.

1. Marketing je ključan dio svakog biznisa

Proizvodi se ne prodaju sami od sebe. Ne postoji biznis u kojemu se usluge i proizvodi ne komuniciraju prema potrošačima. Čak i ako biznis nema nikakvih marketinških aktivnosti, odnosno funkcionira isključivo po “preporuci”, i to spada u domenu marketinga (word of mouth marketing). Što to znači za vas? Vrlo jednostavno - dok god je biznisa i ekonomije, bit će i posla za marketinške managere!

2. Marketing nudi širok spektar znanja i vještina

Ljudi koji studiraju marketing ne uče samo o prodaji proizvoda i pristupu tržištu, nego i o financijama, računovodstvu, menadžmentu i upravljanju resursima, istraživanjima tržišta, prezentaciji i promociji proizvoda. Širina znanja stečena studiranjem marketinškim smjerova višestruko povećava prilike pojedinca za izgradnju karijere u mnogim ekonomskim područjima.

3. Marketing je posao (svijetle) budućnosti

Irska ekonomija, primjerice, očekuje da će do 2020. godine biti stvoreno više od 150.000 radnih mjesta samo u području digitalnog marketinga. Istovremeno, očekuje se da će broj educiranih ljudi za to područje biti znatno manji. Zakonom ponude i potražnje, kreirat će se odlični uvjeti za marketinške managere. Osim Irske, potraga za kvalitetnim marketinškim kadrom nastavlja se diljem svijeta.

4. Zaposlenici u marketingu imaju velike plaće

U svim istraživanjima trenutnih i budućih najplaćenijih poslova, manageri marketinga kotiraju izuzetno visoko. Uz IT stručnjake, konzultante i investicijske bankare, manageri marketinga ostvaruju u prosjeku veće prihode od prosjeka zaposlenih u pojedinoj državi, čak i u državama koje se ne mogu pohvaliti visokim BDP-om (poput Hrvatske).

5. Marketinško iskustvo primjenjivo je na brojnim područjima

Nije rijetkost da manageri marketinga u potpunosti promijene profesiju. Iskustvo i znanje koje su stekli kroz marketing, od analitičkog promatranja tržišta do komunikacijskih vještina, čine ih podobnima za brojna radna mjesta. Svakodnevno se otvaraju brojne nove prilike za marketinške managere, kako u istoj branši, tako i na svim drugim područjima. Najbolji primjer je upravo digitalni marketing u kojem danas ubrzano raste potreba širokim spektrom znanja jednog marketinškog managera.